Üdvözöllek honlapomon! Megtisztelő, hogy engem választottál, köszönöm bizalmadat!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdésed merült fel, vagy amennyiben egyedi igényed szeretnéd velem megbeszélni, úgy kérem, vedd fel velem a kapcsolatot a megadott email címen!
I. Felek
A weboldal üzemeltetőjének (a továbbiakban Eladó) adatai:
Név: Tömöry-Honyecz Helga e.v.
Székhely: 1021 Budapest, Tárogató út 77/A 1/1
Nyilvántartásba vevő szerv: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Statisztikai számjel: 58344990-3299-231-01
Adószám: 58344990-1-41
Telefonszám: +36 30 5168528
E-mail cím: viragmuhely77@gmail.com
Weblap: https://viragmuhely77.hu
A tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Shoprenter Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely/telephely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Cg. szám: 09-09-020636
Az Eladó tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre és szakmai érdekképviseleti szervnek sem tagja.
II. Fontosabb definíciók
Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Termék: a weboldal kínálatában szereplő, a weboldalon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.
Vásárló: minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek a részére Eladó a weboldalán keresztül terméket ad el.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
III. Általános adatok
Az Eladó a hatályos Általános Szerződési Feltételeit internetes weboldalán teszi közzé.
Jelen Általános Szerződési Feltételek az Eladó által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza.
Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a www.viragmuhely77.hu weboldalon, valamint az Eladó által működtetett közösségi oldalakon történő megrendelés esetén.
Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet a Vásárló az Eladó internetes áruházából, vagy közösségi oldalairól történő megrendeléssel kezdeményez. A vásárlás során a Vásárló, ha az Eladó szolgáltatásait igénybe kívánja venni, a megrendeléssel elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával igazol vissza. Az ajánlat megküldésével valamint az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadásával továbbá az ajánlat visszaigazolásával jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre az Eladó és a Vásárló között.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024.08.25. napján lép hatályba.. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Vásárlóra és vásárlásra hatályosak. Jelen Általános Szerződési Feltételek annak visszavonásáig hatályos.
A Vásárló a megrendelés elküldése előtt nyilatkozik arról, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit ismeri, az abban foglaltakat elolvasta és megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadja. A Vásárló a megrendelés elküldésével elismeri, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi, azt elolvasta értelmezte és elfogadta.
Az Eladó fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.
IV. A vásárlás menete, a szerződés létrejötte
A szerződés elektronikus úton, magyar nyelven jön létre, azzal, hogy Vásárló a terméket megrendeli, megrendelését elküldi, és azt az Eladó visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vásárló ajánlatát) a Vásárló által megadott e-mail címére.
Az Eladó által forgalmazott termékek a www.viragmuhely77.hu weboldalon kerülnek bemutatásra, a weboldalon található termékek képezik az Eladó és a Vásárló közötti szerződés tárgyát. A fényképeken esetlegesen látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Az esetleges elírásokért, téves adatokért az Eladó felelősséget nem vállal. A termékekhez feltöltött képeken látható színek esetében minimális árnyalati eltérés elképzelhető, az Eladó ezekért felelősséget nem vállal.
A Vásárló „Kosárba” teszi a terméket.
A weboldal jobb felső sarkában található „bevásárló kocsi” ikonra nyílik meg a kosár és a Vásárló megtekintheti annak tartalmát, a megvásárolni kívánt termékeket és azok darabszámát.
Ha minden megvásárolni kívánt termék a kosárba került, a Vásárló a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával kezdheti el a megrendelési folyamatot.
A Vásárló a weblap lépéseit követve adja meg személyes, szállítási és számlázási adatait.
A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Vásárló által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint. Szerződés létrejöttének helye az Eladó székhelye.
A Vásárló a „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.
A megrendelés válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül. A felek közötti szerződés minden esetben akkor jön létre, amikor az Eladó kinyilvánítja, hogy elfogadja a Vásárló megrendelését. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a Vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvásárolni.)
A Vásárló elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.
Teljesen egyedi termék megrendelésére az Eladóval való elektronikus levélben történő kapcsolatfelvétel során van lehetőség. A termékkel kapcsolatos részleteket elektronikus levélben kerülnek egyeztetésre, az egyedi termék árát és a teljesítés határidejét Eladó szintén elektronikus levélben közli a Vásárlóval. Amennyiben a Vásárló elfogadja az Eladó ajánlatát, létrejön a szerződéses kapcsolat a felek között. Egyebekben a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak az egyedi termékek megrendelésére is.
V. Eladási ár
A weboldalon feltüntetett árak érvényes bruttó fogyasztói árak, magyar Forint pénznemben meghatározva. A szállítási díjat a termék eladási ára nem tartalmazza. A felmerülő szállítási költség minden esetben a Vásárlót terheli, mely a megrendelés során feltüntetésre kerül.
Az Eladó által küldött visszaigazolást követően a megrendelés fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves ár jelenik meg a weboldalon. Hibás áron történő rendelés esetén is érkezhet a megrendelésről automatikus visszaigazolás a Vásárló elektronikus levelezési címére, ez azonban nem tekinthető a megrendelés elfogadásának. Ilyen esetben az Eladó a rendelt termék feladása előtt telefonon (vagy e-mail-ben) megkeresi a Vásárlót egyeztetés céljából. Az ilyen megrendeléseket az Eladó nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért az Eladó nem vállal felelősséget. Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a termékek árait pontosan tüntesse fel weboldalán. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került a weboldalon feltüntetésre, az Eladó nem kötelezhető arra, hogy a terméket a hibás áron értékesítse.
VI. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A megrendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Ha a Vásárló a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítás elvégzésére van lehetőség.
Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a Vásárló módosítani a megadott adatokat, ezt az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni az Eladó irányába.
Az Eladó mindent megtesz a hibák javításáért, de a megrendelés véglegesítése után a hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.
A rendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
VII. Fizetési feltételek
Az Eladó által üzemeltetett weboldalon fizetni előre utalással vagy bankkártyával van lehetőség.
Előre utalással történő fizetés: a Vásárló ez esetben az Eladó bankszámlájára utalja a megvásárolni kívánt termék ellenértékét míg a bankkártyás fizetés alkalmazásával a fizetési rendszer közvetlen terheli meg a Vásárló bankkártyáját. Az összeg Eladó bankszámlájára történő megérkezését követően Eladó intézkedik a termék feladásáról.
Az Eladó jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (termék megrendelése) az Eladó javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
A Vásárló elfogadja, hogy a termék ellenértékéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Vásárlónak gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Vásárló köteles az Eladót elektronikus levélben értesíteni.
VIII. Szállítási feltételek
Az Eladó által üzemeltetett webáruházban megrendelt termékeket az alábbi szolgáltatók segítségével juttatja el az Eladó a Vásárlóhoz Magyarország területén belül, a rendelés során megadott szállítási címre:
· házhozszállítás futárszolgálat útján (GLS, MPL)
· csomagpontra történő kézbesítés (GLS, MPL, Foxpost)
· személyes átvétel: 1021 Budapest, Tárogató út 77. – a személyes átvétel előre egyeztetett időpontban történik, utánvét esetén a helyszínen csak készpénzes fizetésre van lehetőség.
A szállítás díjat a Vásárló a megrendelés elküldésének folyamata során ismerheti meg, illetve a szállítási díjakról a weboldal „Fizetés, szállítás” menüpontjában tájékozódhat.
A megrendelést követően, ha bankkártyával vagy utalással történik a fizetés, akkor a megrendelt termék(ek) árának Vásárló általi kifizetését követő 7 munkanapon belül az Eladó átadja a megrendelt termékeket a fuvarozónak, illetve leadja az átvételi helyre a csomagot. Ha a megrendelésben a Vásárló az utánvétes fizetést választotta, akkor a megrendelés beérkezését követő 7 munkanapon belül kerülnek a termékek a fuvarozónak átadásra. Az Eladó a fuvarozónak való átadás határidejéért vállal felelősséget. A kiszállítás a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., a Magyar Posta, valamint a Foxpost saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül történik meg. A GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. általában az átadást követő 1 munkanapon belül kiszállítja a csomagot, sürgős rendelés esetén ez a szállítási mód a javasolt.
A termékek csomagolása minden esetben rendkívül körültekintően, gondosan történik, úgy, hogy a csomag tartalma sem mozdulni, sem pedig erőteljes külső ráhatás nélkül törni nem tud. A termék átvétele esetén a Vásárlónak kötelessége meggyőződni a termék sértetlenségéről. Amennyiben a termék sérülten érkezik, azt a futárszolgálat munkatársa jegyzőkönyvben rögzíti, az Eladó csak ebben a formában fogadja el az ilyen jellegű reklamációt.
IX. Az Eladó által forgalmazott termékekkel kapcsolatos tájékoztatás és felelősségvállalás
Eladó az általa forgalmazott termékek nem rendeltetésszerű használatából és nem megfelelő tárolásából eredő károkért, problémákért felelősséget nem vállal. Mivel a termékek élő alapanyagokat tartalmazhatnak (pl. vesszőalap, izlandi zuzmó, egyéb szárított növények), azok tárolása jól szellőző, száraz helyen szükséges. A nem megfelelő tárolás következtében felmerülő problémákért, például penész kialakulásáért, eladó felelősséget nem vállal.
Az Eladó nem köt szerződést kiskorúakkal. Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.
X. Adatvédelem
Az Eladó kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
Az Eladó megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy partnerei, Vásárlói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén az Eladó weboldalán és székhelyén érhető el.
XI. Ügyfélszolgálat
Az Eladó a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Vásárlók megrendeléssel kapcsolatos kérdéseire.
XII. Fogyasztói jogok
1) Elállási jog:
Az Eladónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, amennyiben annak teljesítésére már nem várható el tőle (pl.: a terméket már nem forgalmazza, jelentős áruhiány, vis maior, stb.). Elállás esetén az Eladó köteles elszámolni a Vásárlóval, amennyiben pénz vagy árumozgás történt.
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződések esetében a Vásárlót a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 naptári napon belül.
Ha a vásárló póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is
A Vásárló ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: Tömöry-Honyecz Helga e.v.
Cím: 1021 Budapest, Tárogató út 77/A 1/1
Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
A nyilatkozatot a Vásárló elküldheti az Eladónak e-mailen (viragmuhely77@gmail.com), vagy székhelyére címzett postai levél (1021 Budapest, Tárogató út 77/A 1/1) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Vásárló elállási szándékát legkésőbb a termék átvételétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Vásárlót terheli.
Vásárló elállása esetén, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, kivéve az eredeti szállítási költséget. Az Eladó a Vásárlónak visszajáró összeget banki átutalás útján teljesíti.
Az Eladó mindaddig jogosult visszatartani a termék ellenértékét és a vásárlás során felmerült költségeket, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megvásárolt terméket a Vásárlónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék bejelentésétől számított 14 naptári napon belül sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell küldenie az Eladó részére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Az Eladó nem köteles átvenni az utánvéttel, vagy portósan visszaküldött terméket, mivel a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költség a Vásárlót terheli.
A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A fenti elállási jog nem illeti meg a Vásárlót személyére szabott termék valamint már teljesített szolgáltatás esetén.
2) Szavatosság és jótállás:
Az Eladó az általa forgalmazott termékekre a termék hibája esetén a jogszabályokban rögzített szavatosságot, illetve jótállást vállal.
Hibás a termék, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A megvásárolt termék esetleges hibája esetén a Vásárló kellék- vagy termékszavatossági igényt, illetve meghatározott esetekben jótállási igényt érvényesíthet. Az eljárásra a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadóak.
3) Kellékszavatosság:
A Vásárló - választása szerint, a sorrendiség figyelembe vételével – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
· Kijavítás
· Kicserélés
· Ellenszolgáltatás arányos leszállítása, vagy a hiba Eladó költségére való kijavíttatás
· Elállás
Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti a Vásárló.
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a Vásárlói kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4) Termékszavatosság
Amennyiben az ingó dolog (termék) nem felel meg a jogszabályi előírásoknak vagy az Eladó leírásának, úgy a Vásárló kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, a vásárlást követő 2 éven belül.
A gyártó (forgalmazó) akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítja, hogy:
· a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
· a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
· a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
5) Szavatossági igény bejelentésének módja:
Amennyiben az Eladó által forgalmazott termékkel kapcsolatban a Vásárló szavatossági jogát kívánja érvényesíteni, azt a szerződéskötés tényét igazoló bizonylat (számla) (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni. Az igényérvényesítésre írásban van lehetőség (postai vagy elektronikus levél formájában).
Az igénybejelentésnek tartalmaznia kell:
a Vásárló nevét, címét,
a termék megnevezését, vételárát,
a vásárlás időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját,
a hiba leírását,
a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
Eladó a Vásárló igénybejelentését követően 5 munkanapon belül az igényt kivizsgálja és értesíti a vásárlót. Az Eladó törekszik rá, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
6) Az Eladó tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:
A Vásárló panasszal írásban vagy telefonon élhet. Panasz esetén az Eladó legkésőbb 30 napon belül válaszát megküldi. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles.
A panaszról az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel, mely tartalmazza az alábbiakat:
a Vásárló neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vásárló aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi.
A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.
7) Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Bíróság előtti jogérvényesítés:
A panasz kivizsgálása esetén az alábbi jogorvoslati lehetőség áll a Vásárló rendelkezésére:
Békéltető Testület:
Az iparkamarák mellett működő testületek Békéltető Testületi eljárásának kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló.
Az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testület:
Budapesti Békéltető Testület:
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési címe: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszáma: +36 (1) 488 21 31
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló és az Eladó közötti közvetlen vitarendezés megkísérlése és eredménytelen volta. Az eljárás ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Vásárló írásbeli kérelmére indul. A kérelemnek tartalmaznia kell:
a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
a Testület döntésére irányuló indítványt,
a Vásárló aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, melyre a Vásárló bizonyítékként hivatkozik (különösen a felek közötti egyeztetést valamint a Vásárlói panasz elutasítását) valamint szükség esetén a képviselő meghatalmazását.
Fogyasztóvédelmi Hatóság:
Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Bírósági eljárás:
A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére.
XIII. Vegyes és záró rendelkezések
A Vásárló weboldalról történő megrendelése feltételezi, hogy a Vásárló az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért az Eladó felelősséget nem vállal.
A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy egyedi bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését hatályon kívül helyezi, alkalmazását gátolja, úgy az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét. A hatályon kívül helyezett rendelkezés helyett a felek a jogszabályok irányadó rendelkezéseit rendelik alkalmazni.
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében magyar jog rendelkezések irányadók.